czwartek, 21 stycznia 2016
Grzegorz Zyzik: Cyfrowi chuligani. Gracze i zjawisko griefingu.
Celem tego artykułu jest charakterystyka zjawiska griefingu, jego znaczenia, miejsca oraz częstotliwości występowania w całej społeczności graczy. Początki tego zjawiska miały miejsce w późnych latach 90. w momencie gdy na rynku zaczynały się pojawiać pierwsze tytuły z gatunku gier MMORPG. Największe znaczenie ma działalność grieferów, czerpanie przyjemności z psucia innym zabawy w grach. Zjawisko to ma różne opinie w środowisku graczy, co jest bardzo nurtujące. Podsumowując zjawisko to jest bardzo interesujące oraz jest dość rzadkim tematem poruszanym w kulturze gier komputerowych, chociaż jest świadomie zauważalnym zjawiskiem.
Franciszek Porowski
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz