Grzegorz Zyzik. Cyfrowi chuligani. Gracze i zjawisko griefingu.
Griefing- rozrywka czy zagrożenie?
Celem artykułu jest scharakteryzowanie griefingu i jego znaczenia w świecie wirtualnym oraz realnym. Samo zjawisko pojawiło się w późnych latach 90, gdy pojawiły się pierwsze tytuły gier MMORPG na rynku gier komputerowych. Ważnym aspektem jest podkreślenie działalności griefierzy, czyli osób przyczyniających się do popsucia innym gier, ale tym samym zabijając panującą często nudę i nadając nowego obrazu zasad. Wielu z graczy podejmuje się griefingu, ponieważ mogą się podejmować nowym wyzwaniom i poszerzać swoje umiejętności. Podsumowując, zjawisko to może okazać się atakiem dla graczy,lecz nie stanowi poważnego zagrożenia. Obecnie uznawany jest jako styl życia we współczesnej kulturze gier komputerowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz